Jouw hoofd zit vol kennis. Waardevolle kennis. Je deelt die graag – via blogs, nieuwsbrieven of webteksten. Week in, week uit tik je door, met inhoud waar je klant écht iets aan heeft. Toch blijken de resultaten teleurstellend. Niemand lijkt je blogs te lezen. En als ze al beginnen, haken ze halverwege af. Je nieuwsbrief? Zelfde verhaal.

Hoe kan dat nou?

Jouw klant denkt anders dan jij

Jij bent expert. Je weet waar je het over hebt. Maar jouw klant? Die schakelt jou juist in omdat hij die kennis níét heeft. En dus gaat het mis zodra jij schrijft zoals je praat – vol vaktaal, technische termen en aannames over ‘de basiskennis’.

Het resultaat: je klant leest wel de eerste alinea, maar zakt daarna weg in een moeras van onbekende afkortingen, vaag jargon en te veel details. Hij haakt af, terwijl jij net wilde laten zien hoe goed je hem kunt helpen.

Techniek vertalen naar klanttaal

Je wilt je kennis delen. Je wilt laten zien dat jij degene bent die zijn probleem kan oplossen. Maar dat lukt pas als je jouw verhaal vertelt in de taal van je klant.

En laat dat nou precies zijn wat ik doe.

Ik schrijf, jij overtuigt: dat is de waarde van de Tolk voor Technici!

Als tolk voor technici vertaal ik jouw kennis naar content die jouw ideale klant snapt én graag leest. Of het nu gaat om blogs, klantverhalen, webteksten, brochures of nieuwsbrieven – ik zorg dat jouw expertise overkomt.

Hoe ik dat doe? Door met jou (en eventueel je klanten of collega’s) in gesprek te gaan en daar de kern uit te halen. Die giet ik in een tekst die wél blijft plakken. Geen ingewikkeld vakjargon, maar begrijpelijke taal met overtuigingskracht.

Voor wie?

Voor techbedrijven, IT’ers, consultants, juridische dienstverleners – en eigenlijk iedereen die veel weet, maar worstelt met hoe je dat toegankelijk maakt.

Wat levert het je op?

  • Blogs die gelezen én begrepen worden

  • Een klant die denkt: “Aha, dit heb ik nodig”

  • Teksten die aansluiten bij je aanbod én je doelgroep

  • Meer vertrouwen, meer leads, meer resultaat

Laten we praten

Nieuwsgierig wat ik voor jou kan betekenen? Stuur me een berichtje. Dan drinken we een kop koffie (of thee) en kijken we of we samen jouw verhaal kunnen vertellen. In de taal van je klant.

Wil je weten wat de Tolk voor Technici voor jou kan betekenen?

Neem dan contact met me op!