Blog

Trekken jouw titels al ‘volle zalen’?  4 Tips voor een sterk begin

Trekken jouw titels al ‘volle zalen’? 4 Tips voor een sterk begin

De titel van je blog of artikel is misschien wel het belangrijkste stukje content dat je ooit maakt. En meteen ook het moeilijkste. Zeker wanneer je over technische onderwerpen schrijft; je hebt namelijk maar één kans om het goed te doen. Een paar woorden waarin een lezer besluit om jouw artikel..

Posted by Melanie in Content met visie, 0 comments
4 Tips voor betere communicatie met je klant

4 Tips voor betere communicatie met je klant

Jij hebt plezier in je vak. Jouw hart klopt sneller als je een mooie oplossing voor het probleem van je klant kan bedenken of implementeren. Maar voor het zover is, moet je eerst die klant overtuigen van jouw idee. En daar gaat het mis. Zodra jij begint te praten over de methode die jij voor ogen..

Posted by Melanie in Content met visie, 1 comment
Kennis weggeven maakt jou (niet) overbodig!

Kennis weggeven maakt jou (niet) overbodig!

Ben jij bang om je kennis weg te geven? Denk je dat klanten je niet meer nodig hebben, of dat je concurrent mee leest? Ik denk dat dat helemaal niet erg is!..
Posted by Melanie in Content met visie, 0 comments
Een tekstschrijver nodig? Niet als je graag worstelt met een tekst

Een tekstschrijver nodig? Niet als je graag worstelt met een tekst

Een paar weken geleden had ik een gesprek met een kennis. Hij vroeg mij wat ik voor de kost deed. Ik vertelde hem dat ik freelance tekstschrijver en redacteur ben. “Tekstschrijvers…”, reageerde hij, “die zijn toch hartstikke duur?”

Stilletjes telde ik tot tien en zei, dat dat best..

Posted by Melanie in Teksten met pit, 0 comments
In 11 stappen heb jij een goed gevulde website (deel 1)

In 11 stappen heb jij een goed gevulde website (deel 1)

Een nieuwe website kan verlammend werken. Waar begin je in hemelsnaam met het ‘vullen’ en hoe schrijf je teksten die werken? In dit blog geef ik je een handig stappenplan waar je direct mee aan de slag kunt!

In dit eerste deel ga je aan de slag met het verzamelen en ordenen van content..

Posted by Melanie in Content met visie, 0 comments
In 11 stappen heb jij een goed gevulde website (deel 2)

In 11 stappen heb jij een goed gevulde website (deel 2)

In het eerste deel van dit blog deelde ik de vijf stappen met je voor het verzamelen en creëren van voldoende teksten voor je website. In dit deel vertel ik je hoe je ervoor zorgt dat jouw teksten ijzersterk zijn én aansluiten bij je doelgroep. En dan… zet je toch écht jouw website live!
Stap..

Posted by Melanie in Content met visie, 0 comments
Dagelijks zakelijk bloggen om te bloggen? Niet doen!

Dagelijks zakelijk bloggen om te bloggen? Niet doen!

Laatst hoorde ik over een vertaalbureau dat dagelijks een nieuw blog plaatst op hun website. Ik kon mijn oren bijna niet geloven. Hoe schrijf je dagelijks een relevant blog over vertalen? Wat ontzettend knap en inspirerend! Tot ik ging kijken…
Regelmatig bloggen is belangrijk
Er zitten..

Posted by Melanie in Content met visie, 0 comments
Interviewen is een vak apart

Interviewen is een vak apart

Met deze 11 tips kun jij het ook!
Interviewen is echt een vak apart. Gelukkig zijn er in Nederland een aantal journalisten die de kunst goed verstaan. Maar je hebt niet voor ieder interview een journalist nodig.

Je kunt een tekstschrijver inschakelen 😉 óf lekker zelf aan de slag..

Posted by Melanie in Tekst&tips, 0 comments
Een vacaturetekst? Die schrijf je gewoon!

Een vacaturetekst? Die schrijf je gewoon!

Onlangs mocht ik voor een internationale hotelketen een aantal vacatureteksten herschrijven. De bestaande teksten trokken onvoldoende geschikte kandidaten aan en dat moest anders!

Aangezien het alweer een poosje geleden was dat ik me bezighield met arbeidsmarktcommunicatie, dook ik eerst Nationale..

Posted by Melanie in Tekst&tips, 0 comments
Tekstschrijver briefen?

Tekstschrijver briefen?

Dit moet hij weten vóór hij aan de slag gaat!

Je hebt besloten dat je voor je tekst een tekstschrijver in gaat schakelen: dan weet je zeker dat je tekst staat als een huis. Tenminste… als de tekst voldoet aan jouw verwachtingen en die van jouw potentiële klanten.
Natuurlijk stelt..

Posted by Melanie in Tekst&tips, 0 comments