Zó schrijf je een whitepaper
Een whitepaper is het goud van je marketing: een goede whitepaper draagt namelijk bij aan je expert-status, vergroot je naamsbekendheid, genereert waardevolle leads én geeft de lezer informatie over een specifiek onderwerp. Alle reden om dat witte goud te pakken en ermee aan de slag... Continue reading→
Tante Betje en tangen die je beter kunt vermijden
De Kleine Mevrouw leert lezen. Hortend en stotend leest ze hardop de verhalen in het grote AVI-boek van Paul van Loon voor. Gisteren las ze een verhaal over tante Agaat. Deze tante is een vervelend, mager mens dat het geweldig vindt om in de wangen... Continue reading→
De kraan van de loodgieter – en andere excuses om niet te bloggen
Oef! 19 juli 2019. De datum waarop ik het laatste blog op deze website plaatste. Twee-duizend-negentien! Ik zou me moeten schamen. Toch doe ik dat niet. De kraan van de loodgieter lekt toch immers ook? Nee, onzin. Ik schaam me heus wel een beetje. Als... Continue reading→
Trekken jouw titels al ‘volle zalen’? 4 Tips voor een sterk begin
De titel van je blog of artikel is misschien wel het belangrijkste stukje content dat je ooit maakt. En meteen ook het moeilijkste. Zeker wanneer je over technische onderwerpen schrijft; je hebt namelijk maar één kans om het goed te doen. Een paar woorden waarin... Continue reading→
4 Tips voor betere communicatie met je klant
Jij hebt plezier in je vak. Jouw hart klopt sneller als je een mooie oplossing voor het probleem van je klant kan bedenken of implementeren. Maar voor het zover is, moet je eerst die klant overtuigen van jouw idee. En daar gaat het mis. Zodra... Continue reading→
Kennis weggeven maakt jou (niet) overbodig!
Ben jij bang om je kennis weg te geven? Denk je dat klanten je niet meer nodig hebben, of dat je concurrent mee leest? Ik denk dat dat helemaal niet erg is! Continue reading→
Een tekstschrijver nodig? Niet als je graag worstelt met een tekst
Een paar weken geleden had ik een gesprek met een kennis. Hij vroeg mij wat ik voor de kost deed. Ik vertelde hem dat ik freelance tekstschrijver en redacteur ben. “Tekstschrijvers…”, reageerde hij, “die zijn toch hartstikke duur?” Stilletjes telde ik tot tien en zei,... Continue reading→
In 11 stappen heb jij een goed gevulde website (deel 1)
Een nieuwe website kan verlammend werken. Waar begin je in hemelsnaam met het ‘vullen’ en hoe schrijf je teksten die werken? In dit blog geef ik je een handig stappenplan waar je direct mee aan de slag kunt! In dit eerste deel ga je aan... Continue reading→
In 11 stappen heb jij een goed gevulde website (deel 2)
In het eerste deel van dit blog deelde ik de vijf stappen met je voor het verzamelen en creëren van voldoende teksten voor je website. In dit deel vertel ik je hoe je ervoor zorgt dat jouw teksten ijzersterk zijn én aansluiten bij je doelgroep.... Continue reading→
Dagelijks zakelijk bloggen om te bloggen? Niet doen!
Laatst hoorde ik over een vertaalbureau dat dagelijks een nieuw blog plaatst op hun website. Ik kon mijn oren bijna niet geloven. Hoe schrijf je dagelijks een relevant blog over vertalen? Wat ontzettend knap en inspirerend! Tot ik ging kijken… Regelmatig bloggen is belangrijk Er... Continue reading→