Storytelling: breng je verhaal tot leven
Op dit moment, ergens in Brunssum, maakt de Kleine Mevrouw zich klaar om in de Roode Beek te springen. Ze kan nog niet echt zwemmen, dus Vriend staat naast haar: klaar om bij te springen indien nodig. Haar hart klopt snel en ze heeft haar... Continue reading→
Humor is het sausje dat je teksten smeuïg houdt
Iedereen houdt ervan om even goed te lachen, toch? Maar wist je dat humor ook het geheime wapen kan zijn in het arsenaal van een copywriter? Ja, je hoort het goed, zelfs in de meest serieuze teksten kan een lachje het verschil maken. Net zoals... Continue reading→
Persbericht schrijven? Dat doe je zó!
Een tekstbericht schrijven klinkt best eng. Want hoe pak je dat in hemelsnaam aan? Ik moet eerlijk bekennen dat het ook niet mijn favoriete stuk tekst om te schrijven is. Waarom vertel ik je later, beloofd. Maar dat betekent niet dat ik niet weet hoe... Continue reading→
Contaminaties zijn de grappige glijbanen van onze taal
Tijdens een recente plensbui keek de Kleine Mevrouw naar buiten en merkte vrolijk op: “Kijk mama, het giet pijpenstelen!” Zodra mijn lachbui bedaard was, besefte ik dat dit een prachtig voorbeeld was van een contaminatie. Hoogstwaarschijnlijk wilde ze zeggen “het regent dat het giet” of... Continue reading→
Clichés: daar heeft iedereen een broertje aan dood!
De Kleine Mevrouw is nog altijd bezig met leren lezen. En terwijl zij de spannende griezelverhalen van Paul van Loon inmiddels achter zich heeft gelaten, kom ik tot een realisatie. Die kribbige tante Agaat is net zo voorspelbaar als het wisselen van de seizoenen, een... Continue reading→
Zó schrijf je een whitepaper
Een whitepaper is het goud van je marketing: een goede whitepaper draagt namelijk bij aan je expert-status, vergroot je naamsbekendheid, genereert waardevolle leads én geeft de lezer informatie over een specifiek onderwerp. Alle reden om dat witte goud te pakken en ermee aan de slag... Continue reading→
Tante Betje en tangen die je beter kunt vermijden
De Kleine Mevrouw leert lezen. Hortend en stotend leest ze hardop de verhalen in het grote AVI-boek van Paul van Loon voor. Gisteren las ze een verhaal over tante Agaat. Deze tante is een vervelend, mager mens dat het geweldig vindt om in de wangen... Continue reading→
De kraan van de loodgieter – en andere excuses om niet te bloggen
Oef! 19 juli 2019. De datum waarop ik het laatste blog op deze website plaatste. Twee-duizend-negentien! Ik zou me moeten schamen. Toch doe ik dat niet. De kraan van de loodgieter lekt toch immers ook? Nee, onzin. Ik schaam me heus wel een beetje. Als... Continue reading→
Trekken jouw titels al ‘volle zalen’? 4 Tips voor een sterk begin
De titel van je blog of artikel is misschien wel het belangrijkste stukje content dat je ooit maakt. En meteen ook het moeilijkste. Zeker wanneer je over technische onderwerpen schrijft; je hebt namelijk maar één kans om het goed te doen. Een paar woorden waarin... Continue reading→
4 Tips voor betere communicatie met je klant
Jij hebt plezier in je vak. Jouw hart klopt sneller als je een mooie oplossing voor het probleem van je klant kan bedenken of implementeren. Maar voor het zover is, moet je eerst die klant overtuigen van jouw idee. En daar gaat het mis. Zodra... Continue reading→