De gouden regels van copywriting en jouw eigen ‘stem’
Regels. Ze zijn overal om ons heen en met een reden: ze helpen ons om logica en veiligheid te ontdekken in een wereld die groot is, maar steeds kleiner lijkt. En hoewel Kleine Mevrouw de meest gangbare regels wel kent, heeft ze onlangs ontdekt dat... Continue reading→
Dubbelop in taal: pleonasme en tautologie
“Ik was er met mijn eigen ogen bij,” sprak Kleine Mevrouw vol verontwaardiging terwijl ze me vertelde hoe een klasgenootje gepest werd. Ik beet op mijn tong: dit was niet het moment haar te wijzen op een stijlfout of om uit te leggen dat het... Continue reading→
Tekstschrijver vs Copywriter – Wie leidt jouw dans?
In de wereld van het geschreven woord zijn er talloze stijlen en technieken, die allemaal resoneren op hun eigen unieke frequentie, variërend van het gedetailleerde ballet van de tekstschrijver tot de gepassioneerde tango van de copywriter. Kleine Mevrouw, een purist met een voorliefde voor het... Continue reading→
Blogformats: een gids voor verschillende blogstijlen
Elke sector kent zijn eigen dynamiek en uitdagingen. Dat weten we allemaal. Maar wist je dat het kiezen van je blogstijl net zo cruciaal is als het kiezen tussen koffie en thee op een vroege maandagochtend? Je uiteindelijke keuze bepaalt het succes van je dag,... Continue reading→
Klik-kracht: een sterke CTA verandert de wereld
Een ‘call to action’ (CTA) kan bescheiden lijken, maar zijn invloed op de gebruikerservaring en conversieratio’s is immens. Dit simpele, maar krachtige element van digitale marketing kan de doorslag geven tussen een succesvolle campagne of webpagina en een gemiste kans. Maar wat maakt een CTA... Continue reading→
ICT-copywriting: van technisch jargon naar menselijke taal
In de dynamische wereld van ICT is het niet voldoende om enkel de technische specificaties van een product of dienst te kennen. Wat echt telt, is hoe je die technische details vertaalt naar een boodschap die resoneert bij je doelgroep. Waarom? Omdat in een zee... Continue reading→
5 Jaar ‘Copy to go’ – Van ‘kan ik dit wel?’ naar ‘Kijk me eens gaan!’
Zo. Ga zitten met dat vertrouwde kopje koffie (of een glaasje bubbels, als je je avontuurlijk voelt) en mijmer met me mee terwijl ik terugkijk op de ontwikkelingen van Copy to go. Vijf jaar geleden zag je een alleenstaande moeder vol goede moed, dat wel,... Continue reading→
Storytelling: breng je verhaal tot leven
Op dit moment, ergens in Brunssum, maakt de Kleine Mevrouw zich klaar om in de Roode Beek te springen. Ze kan nog niet echt zwemmen, dus Vriend staat naast haar: klaar om bij te springen indien nodig. Haar hart klopt snel en ze heeft haar... Continue reading→
Humor is het sausje dat je teksten smeuïg houdt
Iedereen houdt ervan om even goed te lachen, toch? Maar wist je dat humor ook het geheime wapen kan zijn in het arsenaal van een copywriter? Ja, je hoort het goed, zelfs in de meest serieuze teksten kan een lachje het verschil maken. Net zoals... Continue reading→
Persbericht schrijven? Dat doe je zó!
Een tekstbericht schrijven klinkt best eng. Want hoe pak je dat in hemelsnaam aan? Ik moet eerlijk bekennen dat het ook niet mijn favoriete stuk tekst om te schrijven is. Waarom vertel ik je later, beloofd. Maar dat betekent niet dat ik niet weet hoe... Continue reading→